Home

Daar zat ik dus afgelopen zondag, rustig in de zetel, biertje in de hand, me op te maken voor twee keer negentig minuten Belgisch topvoetbal. Met de intentie om dan achteraf een soort van amateuristisch wedstrijdverslagje op m’n blog te pleuren. Journalistieke sérieux, etcetera.

Twee keer negentig minuten later had ik goesting om een betonnen pijler door twee te slaan. Eerst was er het vuurpijlencircus op Sclessin en de op zichzelf klinisch dode match tussen de huidige landskampioen en Roland Duchatelets hobbyproject, dan het prachtige optreden van scheidsrechter Dierick in Brugge.

Vuurpijlen. Scheidsrechters. Moesten we daar nu weer over zeveren?

Uit colère begon ik op m’n toetsenbord te rammelen. Maar ik was te kwaad. Ik moest kalmeren. Mijn bloeddruk ligt al zo hoog. Ik besloot een beetje Oosterse wijsheid in te slaan (die mannen hebben goeie stresstechnieken, toch?), en het anders aan te pakken. Mijn indrukken opschrijven, en de frustratie via de digitale inkt weg te laten vloeien.

Het resultaat? Standard-Anderlecht, de Rouches tegen de Mauves, een wedstrijdverslag in 17 keer 17 lettergrepen.

Hey, het is even grote onzin als een gemiddeld wedstrijdverslag!

Geen zondagse rust
de Belgische Classico
stadion vol duivels

Goreux lost zijn man
Jova schuift beheerst binnen
Servische judas

Spanning in de lucht
Phil Collins waart door Sclessin
Daar vliegt de eerste

De artillerie
Aanstekers en Bengaals vuur
Proto’s Vietnamtrip

Boucaut kijkt angstig
gaan schuilen voor de vuurregen
we zijn zo terug

Vurige stede
niettemin trekt de rook op
voetbal primeert weer

Oh Kawashima!
grabbelen met de toppen
superbe reflex

Van Damme gooit voor
Bulot’s hoofd tegen het leer
bordjes weer gelijk

Buiten de zestien
streep, paal, goal! signé Bulot
weergaloos, heet dat

Penalty! Terecht
Dieu trapt hem voorlangs, Luik juicht
paars first world problem

Twee keer geel is rood
Goreux als vulkaan van dienst
vuurwerk als thema

Voorsprong vasthouden
paniek achterin, gaten
nu wel niet geknipt

Juhasz in de spits
eindeloos lange ballen
Hollandse trainer?

Dieu alleen voor doel
bal vliegt, zucht, sterft op de lat
Paars-Wit zonder punt

Laatste fluitsignaal
Ron Jans pompt zijn vuist luchtwaarts
Luik kan weer lachen

Zurige nasmaak
“Het beïnvloedde de match”
John van den Brompot

Georges grijnst (voor even)
redacteuren hysterisch
bladzijden snel gevuld

Geef een reactie

